De internet-browser die je gebruikt wordt niet langer ondersteund

Dit betekent o.a. dat je geen diensten kunt bestellen. Start met een andere browser of neem contact op met onze klantenservice. Browsers die we aanraden zijn Chrome, Edge, Firefox of Brave.

Masterclass Actief klantbeheer
€ 299,00 vrijgesteld van btw
  • Klassikaal of online
  • Locaties door heel het land

Al enige tijd is de woningmarkt oververhit. De vraag naar woningen is veel groter dan het aanbod. Voor de Erkend Financieel Adviseur die zich voornamelijk bezighoudt met advies over hypothecair krediet, betekent dit een verschuiving van werkzaamheden: advies aan kopers van een woning komt minder voor. Dit betekent absoluut niet dat de adviseur overbodig is, er is nog steeds voldoende werk aan de winkel. Denk hierbij aan advies over:

  • Het oversluiten van de hypotheek vanwege de lage rente;
  • Financieringsmogelijkheden van verduurzaming; en
  • Financiering van overige verbouwing, verbetering of onderhoud van de woning.

Maar ook het reguliere beheer is belangrijk: als adviseur moet je jouw toegezegde en niet-toegezegde nazorg naleven, de financiële situatie van de klant herijken. In hoeverre past een lopend hypothecair krediet of een verzekering nog wel bij de klantsituatie van nu? Zeker situaties van regulier klantbeheer, zonder dat hier op voorhand een concrete aanleiding voor is, zijn een kans voor zowel jou als voor je klant.

Je klant krijgt de kans om gebruik te maken van de gelegenheid om de eigen situatie in financiële zin door te lichten en waar mogelijk te verbeteren. Bovendien kan je klant gebruikmaken van de gelegenheid om een ‘sluimerende’ wens te uiten, zoals een verbouwing, verhuizing of eerdere pensionering.

Inhoud

Om je klanten hier goed bij te kunnen begeleiden is het kunnen inzetten van de juiste vaardigheden belangrijk. Niet iedereen vindt bijvoorbeeld het proactief benaderen van klanten makkelijk. De masterclass helpt jou je persoonlijk te ontwikkelen, ontdekken waarom je dit lastig vindt en geeft je daarnaast de tools die je helpen dit voor jezelf makkelijker te maken.

Onderwerpen die aan bod komen in deze training zijn:

  • Je persoonlijke visie op (actief) klantbeheer;
  • Effecten van deze visie op jouw klantbeheer;
  • Drie principes voor actief klantbeheer van de AFM;
  • Communiceren bij klantbeheer in al haar facetten;
  • Klant uitnodigen voor een beheergesprek;
  • Structuur tijdens beheergesprek; en
  • Proactief kansen creëren voor life events.

Het benaderen van klanten vraagt in de huidige tijd andere vaardigheden dan enkele jaren geleden. Klanten zijn veel meer zelfredzaam of vinden zelf dat ze dit zijn. Alles kan op internet opgezocht worden, zo lijkt het. Maar het interpreteren van de gevonden informatie is een tweede: de informatie is niet altijd juist en maar zelden volledig. Fiscale wetgeving, juridische gevolgen en lokale regels zijn tegenwoordig dermate complex, dat het bijzonder lastig is voor een gemiddelde consument om het geheel ervan te kunnen overzien.

De Masterclass Actief klantbeheer ziet daarom geheel toe op vaardigheden: je maakt als adviseur een persoonlijke ontwikkeling door, waardoor je met meer zelfverzekerdheid, meer zelfvertrouwen en (toepassing van) nieuwe tools, na afloop klanten beter kan benaderen voor beheer op een manier waar de huidige tijd om vraagt.

PE SEH-punten behalen?

Wil je direct je PE-punten voor de SEH behalen? Meld je dan aan voor de PE SEH-training Actief klantbeheer.

9,2

Beste opleider van Nederland

Hoffelijk is dit jaar uitgeroepen tot opleider van het jaar en daar zijn we trots op.