HSD-groep over de keuze voor Hoffelijk

In deze reeks gaan wij in gesprek met onze nieuwe en bestaande klanten. We vragen hen wat maakt dat zij de keuze hebben gemaakt voor Hoffelijk en hoe zij gebruikmaken van onze producten en diensten. Deze week gingen wij in gesprek met Arno Witvliet, werkzaam als Lead Learning & Development bij de HSD-Groep. De deelnemers van de HSD-groep maken gebruik van ons Wft- en PE-studiemateriaal inclusief de bijbehorende examens en Permanent Actueel.

De HSD-groep bestaat uit een drietal bedrijven, te weten Harrows, Spinners & Dapsters. Hun purpose: ‘We develop people’. Harrows en Spinners richten zich hierbij op het opleiden en detacheren van professionals binnen de financiële dienstverlening en het sociaal domein. Bij Dapsters gaan young professionals op uitzendbasis bij bedrijven aan de slag.

Wat maakt dat jullie op zoek zijn gegaan naar een opleidingspartner?
“Bij de HSD-groep staat focus centraal. We verzorgden zelf de Wft-opleidingen, maar het kostte veel tijd om deze up-to-date te houden. Vanwege onze groeiambities hebben we besloten om de verplichte opleidingen extern in te kopen en deze te combineren met onze eigen trainingen op het gebied van vaardigheden en competenties.”

Vanwaar de keuze voor Hoffelijk?
“Toch echt wel de invulling op de Wft’s. We hebben gedegen onderzoek gedaan en met meerdere partijen gesproken. Wat ons aansprak bij jullie concept, is dat onze deelnemers altijd klaar zijn voor het examen op het moment dat zij de opleiding volledig hebben doorlopen. In eerste instantie vroegen wij ons wel af in hoeverre je de kennis van hoofdstuk 1 nog bij je hebt op het moment dat je bij hoofdstuk 5 bent, aangezien je de opleiding chronologisch doorloopt. Wij vinden het daarom positief dat hier in de tussentijdse toetsen op teruggegrepen wordt.”

Zijn er nog andere zaken die hebben bijgedragen aan jullie keuze?
“Het klantdashboard en het LMS. Heel duidelijk en overzichtelijk. Daarnaast de look & feel, oogt lekker en alles wordt op een goede manier weergegeven. We kunnen als organisatie de voortgang van onze deelnemers volgen. Prettig dat je kunt zien wat de punten van aandacht zijn, zodat we die mee kunnen geven aan onze trainers. Voorheen was het toch gissen wat iemand nog kon doen om wel of niet te slagen voor het examen.”

"Jullie doen de naam Hoffelijk eer aan. Het is zo ontzettend goed geregeld en er wordt zoveel uit handen genomen dat wij onze focus volledig kunnen leggen op onze eigen kracht: het in praktijk brengen van de theorie."

Hoe ervaren jullie het contact met Hoffelijk?
“We hebben goed contact met Rebecca. Ze is enthousiast en denkt goed mee. Ze denkt ook breder met ons mee, dit vinden wij echt van toegevoegde waarde. Maar er zijn ook hele korte lijntjes met relatiebeheer. Als ik een vraag heb en naar Hoffelijk bel, dan wordt het bij wijze van direct geregeld. Jullie doen de naam Hoffelijk eer aan. Het is zo ontzettend goed geregeld en er wordt zoveel uit handen genomen dat wij onze focus volledig kunnen leggen op onze eigen kracht: het in praktijk brengen van de theorie.”

Wat maakt dat jullie je medewerkers al zo vroeg hebben betrokken bij de onboarding van Hoffelijk?

“Wij willen de medewerkers die binnenkomen vanaf de start binden en boeien. In een onboardingstraject van twee weken laten we hen kennismaken met de basis van de financiële dienstverlening en trainen wij hen op het gebied van bijvoorbeeld adviesvaardigheden en gesprektechnieken. Daarnaast doen we leuke activiteiten met elkaar. We investeren veel in de opleiding. Welk potentieel heeft iemand, hoe komt diegene daar en waarop moeten wij diegene dan trainen? Onze trainers staan ook allemaal nog stevig met hun voeten in de klei en trainen onze nieuwe professionals op basis van hun eigen ervaringen. We vinden het daarom ook belangrijk dat zij goed op de hoogte zijn over de nieuwe werkwijze.”

Hoe ervaren jullie deelnemers het opleidingsmateriaal van Hoffelijk?
“De eerste ervaringen zijn heel positief. Het is voor de deelnemers heel fijn dat ze de lesstof in chronologische volgorde doorlopen. Ze zijn ook allemaal in één keer geslaagd. Voorheen begeleidde een van onze trainers de deelnemers gedurende het gehele traject. Ditmaal hadden we een trainer beschikbaar gesteld om vragen aan te stellen en hebben we één dag ingepland om gezamenlijk de vragen te doorlopen. Onze trainer heeft er echter geen omkijken naar gehad!”

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Plan dan geheel vrijblijvend een belafspraak in met onze collega Rebecca. Zij vertelt je er graag meer over.