Plangroep Financiële Services over de overstap naar Hoffelijk

In deze reeks gaan we in gesprek met onze nieuwe klanten. We vragen hen wat maakt dat zij de keuze hebben gemaakt voor Hoffelijk en hoe ze gebruikmaken van onze producten en diensten. Ditmaal spraken we hierover met Goos Glazenburg, Directeur bij Plangroep Financiële Services. Hij vertelt waarom PFS de overstap naar Hoffelijk heeft gemaakt.

Kun je iets over jezelf vertellen en over PFS?
“PFS is onderdeel van de holding Cohedron. Vier jaar geleden ben ik door hen benaderd om als directeur bij PFS aan de slag te gaan. We detacheren professionals bij verschillende klanten in de bank- en verzekeringssector. Ik houd van mensen, van wat ze denken en hun intrinsieke motivatie. Te weten waar mensen warm van worden en hoe je hen daarbij kunt helpen. Bij een samenwerking moet het namelijk aan beide kanten kloppen. Het gaat erom dat we gelijkwaardig zijn en elkaar kunnen helpen. Samen is hierin ons sleutelwoord.”

Hoe heb je de eerste contacten met Rebecca ervaren?
“Rebecca heeft mij benaderd. Van een eerste kennismaking gingen we naar een leuk en open gesprek over wat Hoffelijk te bieden heeft. Op dat moment hadden we echter een andere focus binnen PFS en dat hebben we ook met Rebecca gedeeld. Daarom vond ik het ook zo heerlijk dat we, ondanks het feit dat we op dat moment nog geen zaken deden, wel een beroep op haar konden doen als we voor een individuele medewerker omhoogzaten. Rebecca zag hierin de kansen, luisterde goed en pakte het direct op. Daar wordt iedereen blij van.”

Welke andere oplossingen hebben jullie overwogen?
“We waren op zoek naar een partner die bij ons past en die mee kan groeien in onze ambities. Zo’n twee jaar geleden zijn we begonnen met ons te oriënteren op de mogelijkheden. Toen was al vrij snel duidelijk dat we Hoffelijk op meerdere fronten erg interessant vonden. De rest is geschiedenis. We hebben weleens gedacht moeten we het niet zelf gaan doen, maar ik denk juist dat je moet doen waar je goed in bent. Je kunt beter samenwerken met een partij die de kennis al in huis heeft.”

Wat is de reden dat jullie uiteindelijk hebben besloten om naar Hoffelijk over te stappen?
“De reden dat we naar Hoffelijk zijn overgestapt is echt wel het warme contact met Rebecca en hoe ze het bracht. Daarnaast was het verhaal over Hoffelijk herkenbaar, de groeiambities en transparantie daarover. Als laatste natuurlijk het klantportaal, de service en het product. De gesprekken gaven we ons een heel goed gevoel. Er werd meegedacht en niet teveel in hokjes gedacht. Ik ben daarom echt heel content over het proces. Ik heb er alle vertrouwen in dat alles altijd op een goede manier wordt opgelost. Dat is ook het vertrouwen dat je moet hebben als je zoiets met elkaar aangaat.”

"De reden dat we naar Hoffelijk zijn overgestapt is echt wel het warme contact met Rebecca."

Hoe hebben jullie de ondersteuning vanuit Hoffelijk tijdens de opstartfase ervaren?
“Na het tekenen van de overeenkomst heeft onze backoffice het traject overgenomen. We hebben het er natuurlijk wel over. De signalen zijn heel positief. Ons is zoveel mogelijk uit handen genomen. Natuurlijk zit er een deel bij dat we zelf moeten doen, maar dat is ook logisch. Maar juist het feit dat er zoveel uit handen wordt genomen, was ook een reden dat we het aan jullie hebben uitbesteed.

Het traject is heel netjes gegaan. De gesprekken met jullie relatiebeheerders waren net als met Rebecca heel fijn. Er werd gedacht vanuit de service en het contact was gelijkwaardig. Ze durfden te zeggen wat je beter wel en niet kunt doen. Het team is ook oplossingsgericht, doet niet te moeilijk. Natuurlijk wordt er een planning afgesproken, maar er is ook veel begrip als iets door onvoorziene omstandigheden langer duurt.”

Terugkijkend op het gehele traject, wat sprong er voor jullie uit?
Het belangrijkste is dat het qua opvolging en proces heel helder was. De documentatie, data-uitwisseling via de cloud, wie wat doet en wat ervoor nodig is. Dat is allemaal goed opgevolgd. Samen, dat woord zegt alles. We hebben het echt samen gedaan.

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Plan dan geheel vrijblijvend een belafspraak in met onze collega Rebecca. Zij vertelt je er graag meer over.