De privacy van onze klanten is belangrijk voor Hoffelijk. Daarom behandelen we persoonsgegevens verkregen uit onze dienstverlening en die jij hebt ingevuld in onze webshop of op onze website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid en veiligheid. Het verwerken en beveiligen van persoonsgegevens gebeurt dan ook in overeenstemming met wat onze klanten van ons (mogen) verwachten, maar ook met wat wet- en regelgeving daarover bepaalt.
Met onze privacyprincipes willen we je inzicht geven in wat wij met de door ons verzamelde persoonsgegevens doen en hoe je deze gegevens kunt inzien, verwijderen, aanpassen en waar mogelijk nog verder kunt minimaliseren. Als wij technieken gebruiken om informatie over je te verzamelen zonder dat jij deze informatie direct aan ons verstrekt, laten we je weten hoe je het verzamelen van deze gegevens kunt tegengaan.
Het is voor Hoffelijk van belang dat onze klanten begrijpen welke persoonsgegevens wij verzamelen en bewaren zodat we onze dienstverlening optimaal kunnen aanbieden. In de data die we verzamelen hebben we al rekening gehouden met dataminimalisatie. Binnen onze producten en diensten verzamelen we niet meer gegevens dan we van je nodig hebben.
Wij doen dus aan dataminimalisatie, maar we gaan verder dan alleen dat. Technische maatregelen beveiligen jouw persoonsgegevens en ook onze medewerkers zijn up-to-date voor wat betreft de privacyregels en beveiligingsmogelijkheden. Dit waarborgen we onder andere door doelgerichte werkinstructies die regelmatig geüpdatet worden. Zo zijn jouw persoonsgegevens te allen tijde in veilige handen!
Hoffelijk bestaat uit verschillende entiteiten: de Hoffelijk Groep. Het kan gebeuren dat binnen onze dienstverlening niet één, maar meerdere entiteiten jouw persoonsgegevens nodig hebben. Welke entiteit je persoonsgegevens verwerkt, is doorslaggevend voor de vraag wie verantwoordelijk is voor de verwerking. Om jou goed van dienst te kunnen zijn en je niet steeds lastig te moeten vallen om per entiteit gegevens te delen, hebben we binnen de Hoffelijk Groep afspraken gemaakt (Gedragscode). Daarin staat hoe wij omgaan met de gegevens die we van jou verkrijgen, ongeacht waar we deze binnen de Groep verkrijgen.
Op al deze maatregelen wordt toezicht gehouden door onze Privacy Officer die bij zijn werkzaamheden wordt ondersteund door meerdere collega’s.